A Mesterszerviz 024 Kft. munkatársát, Marton Krisztiánt kérdeztük a cégnél használt kommunikációs eszközök bővítéséről.
MESTERSZERVIZ 024 KFT. – A HRV GROUP TAGJA
ÉPÜLETÜZEMELTETÉS ÉS KARBANTARTÁS, TAKARÍTÁS, FELÚJÍTÁS, KERTÉPÍTÉS ÉS KERTGONDOZÁS
A társaság a létesítmények teljes körű takarítási feladatainak ellátását; gépészeti-, elektromos-, valamint gyengeáramú berendezések és rendszerek teljes műszaki felügyeletét és a felmerülő hibák elhárítását is ellátja. Szolgáltatásaik között található a zöldterületek kiépítése, átalakítása, karbantartása; valamint a könnyű-, belsőépítészeti munkák a tervezéstől az átalakításig.
Napi valós 24 órás diszpécser szolgálattal és ügyelettel, online hibabejelentő és eseménykövető rendszerrel rendelkeznek, mellyel a lehető leggyorsabb megoldást kínálják szerződött partnereik részére.
Csapatukat felkészült, tapasztalt és gyakorlatias gondolkodású szakemberek alkotják; munkájukat a legmodernebb infokommunikációs eszközök és alkalmazások segítik.
Milyen technológiát használtak korábban? Hogyan merült fel az igény a PoC technológia iránt?
Épületüzemeltetéssel és karbantartással foglalkozó cégként kollégáink a korábban hagyományos URH készülékeket használtak egymás között a helyszíneken, míg a központtal, a diszpécserrel telefonon tartották a kapcsolatot. Nagyobb csarnokokban az URH készülékek gyakran nem érték el egymást, a napi sokszori telefonos tárcsázás viszont nem volt elég hatékony. Amikor az egyik építkezésen folyamatos csoportos kommunikációra volt szükség, és ezt mobiltelefonokkal nem tudtuk megoldani, körülnéztünk, hogy van-e eszköz, ami ötvözi az adóvevők és a mobiltelefonok előnyeit.
Hogyan történt a technológia és a beszállító kiválasztása?
Az informatikusainkat értesítettük arról, hogy szükség lenne valamilyen hosszútávú megbízható megoldásra, ők pedig hosszasabb kutatás után találtak rá az Anico Kft. által forgalmazott eChat PoC rádiókra.
Azért választottuk az eChat PoC technológiát, mert megbízható, zárt rendszerű, gyors, internet alapú, így a világ bármely pontján használható, ahol van LTE lefedettség.
A felhasználók a beruházás előtt részt vettek a technológia tesztelésében. Milyenek voltak a tapasztalataik?
Igen részt vettek. Az Anico Kft. díjmentesen biztosított számunkra egy kis demó-flottát, így „élesben”, valódi munkahelyszíneken, igazi munkakörülmények között tudtuk kipróbálni a készülékeket és a diszpécser-szoftvert.
A rendszer összetevői:
Diszpécserszolgálat:
eChat Irányító és Diszpécser Rendszer;
1db eChat E700-as rádió WiFi-s + SIM kártyás internet csatlakozássalMozgó kollégák:
eChat E700-as, illetve és eChat E350 adóvevő készülékek, jelenleg összesen 10dbTovábbi készülékek beszerzését tervezzük.
Többnyire pozitív visszajelzéseket kaptunk a kollégáktól. Eleinte néhányuknak kétségei voltak, hogy ez a technológia megfelelő lesz-e számunkra. De azután, hogy használni, tesztelni kezdték a készülékeket, mindenki egyre jobban hitt benne, hogy működik ez a megoldás. Az informatikusok is megismerték a rendszert, pontosan tudtuk, milyen készülékekre és opciókra van szükségünk.
Melyek a legfontosabb előnyei a PoC adóvevőknek?
Legfontosabb előnyei a nagyobb hatótávolság lefedése, és a rendszer rugalmassága, hogy bármikor bővíthető a felhasználók száma. Továbbá fontos szempont számunkra, hogy zártkörű a rendszer, így külsősök nem zavarják a forgalmazásunkat a beszédcsatornán, és nem is hallják, miről beszélünk.
Már 2 hónapja használják az eChat rendszert. Milyenek a tapasztalataik a rendszer éles használatáról?
Amikor a rendszert bevezettük, az Anico Kft. munkatársa személyesen eljött egy állománygyűlésre, ahol a rádiók leendő használóinak csoportos bemutatón ismertették a készülékek és a diszpécser-szoftver működését és tanácsokat adtak a hatékony használatról. IT-s kollégáinkkal is folyamatosan tartják a kapcsolatot, így bármikor kérdés merült fel, gyorsan találtunk megoldást a problémákra.
Az eszközök többnyire megbízhatóan működnek. Az eChat E700-as készülékekkel voltak eleinte problémáink, ezeket jeleztük az Anico Kft-nek, és szoftverfrissítések után ezek megoldódtak.
Diszpécsereink kedvelik az eChat Irányító és Diszpécser Rendszert, a program rendkívül hasznos információkat ad szinte „real time”, ami lehetővé teszi az optimális munkairányítást, mivel segíti a munkatársak koordinációját, a munkaszervezést, és a feladatok ütemezését.
Különösen hasznos számunkra a diszpécser szoftverben található beszédrögzítés funkció, amivel a rádión keresztül történő forgalmazásnak bizonyos részleteit vissza tudjuk hallgatni.
Milyen terveik vannak a jövőre nézve az adóvevő használattal kapcsolatban?
Már több részletben vásároltunk újabb és újabb készülékeket, de további bővítéseket tervezünk. Ha lehetséges, akkor szeretnénk majd a mobiltelefon és rádió funkciókat egy készülékben használni, ezzel könnyítve kollégáink dolgát, hogy csak egyetlen eszközt kelljen magukkal hordani.