Az elmúlt félévben két nagyobb eChat funkció jelent meg, melyek érdemes szemügyre vennünk. Ezek pedig nem mások, mint a hangrögzítés és video lehívás funkció. Jelen blogbejegyzésben ezeket szeretnénk bemutatni.
Hangrögzítés funkció
Új funkció lett elérhető az eChat rendszeren a szerveroldali hangrögzítéssel. A hangrögzítés már eddig is hasznos kiegészítő funkciója volt a rádióknak. Az alap készülékek húsz PTT forgalmazást tudnak rögzíteni, míg az E700 és E720 készülékek akár ezret is. Továbbá a Diszpécser is tud beszédforgalmat rögzíteni, de csak online.
Sok esetben bizonyult hasznosnak az E700-as rádión megszokott PTT rögzítés, ami azonosítóval, dátummal ellátva napi szinten elkülönítve tárolta az elhangzott beszédforgalmakat. Viszont csak az adott munkacsatornát tudta rögzíteni. A diszpécser pedig csak online állapotban rögzített beszédforgalmat, de nem adásonként lebontva. Ezeket a hiányosságokat pótolta most az eChat fejlesztése.
Az új rögzítési folyamat már a diszpécser offline állapotában is rögzít. Továbbá a csoport a privát és fullduplex hívásokat is rögzíti. Jelenleg 7 napig tárolódnak a rögzített anyagok és ez idő alatt korlátlan mennyiségű felvételt rögzíthetünk. A nyitott csatorna időben elhangzó adásokat is csoportosítja a rendszer. Így az egyidőpontban elhangzó forgalmazásokat könnyedén megtalálhatjuk. A már rögzített forgalmazásokat a flotta diszpécsere tudja letölteni a Jelentések/Hangfelvételek menüpontban a rögzített beszédforgalmat. MP3 formátumú hangfájlokat kapunk, így azok könnyen visszahallgathatók és tárolhatók.
A letöltött fájl helyét a diszpécser jelöli ki a rendszerben.
A hangrögzítés funkció jelenleg ingyenesen elérhető az eChat felhasználóknak. Csupán a flotta adminisztrátorának kell jelezni ezen funkció aktiválását felénk. (Bővebb információkért keresse az eChat ügyfélszolgálatot, ami a funkció bekapcsolását is végzi!)
Videó lehívás funkció
A hangrögzítés mellett a videólehívás és rögzítés funkció is újdonság az eChat rendszeren. Jelenleg három készülékünk alkalmas ezen funkció használatára:
- E690
- E700
- E720
Nem csak a diszpécseren tudjuk lehívni a videóképeket, hanem a megfelelő engedéllyel rendelkező adóvevők is képesek másik felhasználó videókameraképét lehívni.
Miért jó a videóhívás funkció az adóvevőkön?
Hasznos lehet olyan munkakörökben, ahol fontos a gyors reakció és a feladatok videós dokumentációja. Fő előnyük, hogy felhasználói engedéllyel, beavatkozás nélkül azonnal lehívhatjuk a terminál kameraképét, ezzel időt spórolva és segítve a feladatot ellátó adóvevőkezelőt. Nem kell külön felvenni egy adott eseményt és elküldeni. Ráadásul az eChat rendszeren belül maradnak a videófelvételek, amelyekhez csak a diszpécserek férnek hozzá.
Aktív funkciók:
- Adóvevők kameraképének azonnali lehívása
- Lehívott kamerakép megosztása más felhasználókkal (diszpécser funkció)
- Kamerakép megjelenítése a térképen
- Lehívott videó anyagok automatikus rögzítése a szerveren 7 napos tárolási időszakkal
- Közvetlen videókép lehívása más felhasználók készülékéről az E690, E700 és E720 rádiókon keresztül
Az eChat videó lehívás funkció videós bemutatója itt megtekinthető.
Tesztelni is lehet a videó lehívás funkciót. Ha nincs videóképes eChat adóvevője, de szeretné tesztelni a funkciót, itt a lehetőség. Jelezze a tesztelési szándékát, és mi biztosítunk eChat E700-as adóvevőket, hogy kipróbálhassa ezt a funkciót.
A videó lehívás funkció havi és éves licenszekkel érhető el a tesztidőszakon túl.
(Bővebb információkért keresse az eChat ügyfélszolgálatot, ami a funkció bekapcsolását is végzi!)