A Szombathelyi Közterület-felügyelet is eChat adóvevő rendszert használ

A szombathelyi közterület-felügyelet munkájáról

Szombathelyi Közterület-felügyelet eChat adóvevőkkel

Szombathelyen 1987 óta működik közterület-felügyelet. Fő feladata a közterületek rendjének és tisztaságának védelme; az önkormányzati vagyon védelme, ellátja az ebrendészeti feladatokat és működteti a mezőőri szolgálatot. Ennek érdekében kezeli a város közterület-megfigyelő kamerarendszerét: közel 90 térfigyelő kamerán keresztül, napi 24 órás élőerős megfigyeléssel őrzi a város közbiztonságát és köztisztaságát.

Legutóbbi beruházásuk a munkatársak közötti kommunikáció fejlesztését, a munka hatékonyságának növelését célozta.

A szervezet belső kommunikációja

Szombathely Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatalának Közterület-felügyelete a munkatársak közötti kapcsolattartásra korábban kizárólag mobiltelefonokat használt.

Az Anico Kft. megkeresésére egy díjmentes tesztidőszak során kipróbálták az eChat PoC adóvevő rendszert, így saját munkakörülményeik között tapasztalhatták meg az internetalapú adóvevős kommunikáció előnyeit. A közterületi szolgálat, illetve vezetői végezték a teszteket. Tapasztalataik alapján „nagyon gyors és hatékony munkavégzés valósítható meg az eszközökkel”, tehát a tesztet igen sikeresnek ítélték.

Az adóvevőrendszer olyannyira meggyőzte a közterület-felügyeletet és vezetőségét, hogy egy indikatív árajánlatot követően meg is rendelték az új kommunikációs rendszerüket.

Új adóvevő rendszerük összetevői:
• Készülékek:
14 db eChat E350 típusú adóvevő
• Internet kapcsolódás:
4G hálózaton
• Szolgáltatások: diszpécser program, GPS alapú nyomon követés

Tapasztalataik az eChat adóvevő rendszerről

Az eChat adóvevő rendszert már néhány hete üzembe helyezték Szombathelyen – az eddig szerzett tapasztalatokról Ágoston Sándort, a közterület-felügyelet irodavezetőjét kérdeztük.

 

Miért választották az internetalapú technológiát?

Mert biztonságos, stabil és helyfüggetlen; illetve a sikeres teszt alapján.

Hogyan befolyásolja a munkavégzést a közterület-felügyeletnél az eChat adóvevők használata?

Az eChat rendszer hatékony, gyors kommunikációt, egyszerűbb munkakörnyezet biztosít. A diszpécser központnak köszönhetően pedig a terepen dolgozó munkatársaink nagyfokú háttértámogatást kaphatnak.

Melyek az eChat adóvevők legfontosabb előnyei?

Fontos szempont számunkra, hogy az adóvevő készülékek kompakt méretük miatt könnyen viselhetők, rejthetők. Egyik legnagyobb előnyük a nagy hatótávolság lefedése, de fontos a bővíthető felhasználószám is.

 

Milyen terveik vannak a jövőre nézve az adóvevők használatával kapcsolatban?

Szeretnénk a teljes közterületi (rendészeti) szolgálatot ellátni ilyen eszközökkel, illetve kiépíteni az ügyeleti helyiségből történő közvetlen irányítást.

Köszönjük a beszélgetést!