Anico eChat internetalapú adó-vevő rendszer: fejlesztések 2021-ben

eChat fejlesztések: a múlt, jelen és a jövő

Az Anico eChat internetalapú adóvevő-rendszert a Caltta, a ZTE rádiótechnikai leányvállalata fejlesztette. Amikor mi, az Anico-nál először találkoztunk a rendszerrel és kipróbáltuk az akkor elérhető készülékeket, egyértelművé vált, hogy a technológiát Magyarországon, illetve az Európai Unióban is érdemes bevezetni. A készülékek és a szoftverek minőségére, megbízhatóságára jellemző, hogy azokat a Caltta elsődlegesen kormányzati, állami szervezetek sokfelhasználós flottái számára fejlesztette ki.

Azonban az is egyértelművé vált, hogy az állami felhasználók nagy flottái kiszolgálását célul kitűző logika, amelyet az eChat fejlesztésekor követtek, nem feltétlenül ideális a kisebb darabszámú adóvevőt használó felhasználók számára. Ezenkívül számos apróbb változtatásra volt szükség ahhoz is, hogy a rendszer megfeleljen az európai, különösen pedig a magyarországi előfizetők elvárásainak.

A magyarországi szerverparkról

Piacbevezetés előtt a Caltta-val úgy állapodtunk meg, hogy cégünk kérései és tervei alapján folyamatosan fejlesztik a rendszer valamennyi elemét (adóvevő készülékek, a készülékeken futó szoftverek, a diszpécser szoftver, a kiszolgáló/szerverszoftverek, tartozékok stb.).

A legelső és legfontosabb lépés az volt, hogy a rendszert kiszolgáló teljes szerverparkot cégünk, az Anico Kft. biztosítja. A szerverek Magyarországon, biztonságos szerverteremben, redundáns, nagy sávszélességű hálózaton keresztül csatlakoznak az internetre. Ezzel garantálható, hogy Magyarországon és az EU-n belül a lehető legkisebb késleltetéssel érjék el egymást a rendszerben működő adóvevők, ne kerülje meg a Földet az összes adatcsomag, amikor két magyarországi felhasználó egymással beszélget. Ezen kívül – tekintettel arra, hogy a szerverek fizikailag Magyarországon találhatók – azok felett cégünk folyamatos felügyeletet tud biztosítani, ami az üzembiztonságon túl fokozott, az EU-s előírásoknak és elvárásoknak megfelelő adatbiztonságot is jelent.

eChat szerverszoftver fejlesztések

Fontos fejlesztés volt az is, hogy a készülékeken és a diszpécser szoftverben – a kereskedelmi szolgáltatás megindulása óta – már magyar nyelvű menü is választható, ezzel is megkönnyítve az eszközök használatát a hazai felhasználók számára.

A szerverszoftveren az általunk kért módosítások, fejlesztések lehetővé teszik, hogy a legkülönbözőbb méretű és célú felhasználó szervezetek számára is gyorsan és rugalmasan lehessen egyszerűbb, vagy akár sok alszervezetből álló flottákat kialakítani. Már arra is lehetőség van, hogy egymással lazábban vagy szorosabban együttműködő cégek önálló flottái között akár közösen használható, úgynevezett együttműködési beszédcsoportokat hozzunk létre.

SIM-kártya megállapodás

Mivel több előfizető jelezte, hogy az eChat internetalapú adóvevők használatához a mobilinternetes SIM-kártyákat is cégünktől szeretnék igénybe venni, megállapodást kötöttünk a Magyar Telekommal, és kialakítottunk egy speciális díjcsomagot, amellyel Magyarországon és az EU területén gond nélkül használhatóak az Anico eChat rendszerű adóvevők. Ezt a díjcsomagot elsősorban az érintőképernyő nélküli modellekhez ajánljuk, a megvásárolt és a bérelt készülékekhez egyaránt.

2021-ben megvalósuló fejlesztések

Mi, az Anico-nál folyamatosan teszteljük a rendszert, illetve az előfizetői visszajelzések alapján is számos fejlesztést, javítást kértünk már a gyártótól, amelyekkel a készülékek és a diszpécser szoftver működése stabilabbá, kényelmesebbé, logikusabbá vált. Javították a Bluetooth kiegészítőkkel való kompatibilitást, illetve a hálózatváltás stabilitását. Néhány új funkció is elérhetővé vált: ilyen pl. hogy az E350 készüléken megjelent a hangrögzítés funkció, amelynek segítségével a beszédcsoportban elhangzó utolsó néhány közleményt lehet újra meghallgatni.

A következő hónapokban további rengeteg fejlesztésre lehet számítani; számos, általunk kért új funkció lesz hamarosan elérhető; valamint új készüléktípusok és kiegészítők várhatóak a kínálatban.

Őrjárat-ellenőrző és naplózási funkció

Az őrzés-védelemmel foglalkozó előfizetők visszajelzései alapján tervezzük az őrjárat-ellenőrző és naplózási funkciók bővítését. Lehetőség lesz majd arra, hogy a járőrök előre megadott pontokra érve manuálisan bejelentkezzenek, vagy a készülékekbe épített eszközök rögzítsék a megtett útvonalat kültéren, majd megfelelő hardvereszközök telepítésével akár beltéren is. A bejelentkezésekről szóló napló ezután könnyen letölthető és feldolgozható lesz.

OTA (over the air) frissítések

A közeljövőben várható, hogy az adó-vevő készülékek távolról is menedzselhetőek lesznek. Ez lehetővé teszi majd, hogy a cég a korábbiaknál sokkal gyorsabban tudjon egy-egy új készüléket eljuttatni az ügyfeleknek, bekapcsolni azokat egy flottába, vagy bizonyos beállításokon változtatni, hiszen a készülékek programozásához nem feltétlenül lesz szükség arra, hogy azokat a szervizben fizikailag összekössék egy számítógéppel.

eChat értékesítés és demó program

A műszaki fejlesztéseken kívül csapatunk folyamatosan dolgozik a szolgáltatás és az értékesítés folyamatainak javításán. Nagy gondot fordítunk arra, hogy megismertessük ügyfeleinkkel a készülékek, a szoftverek és az új technológia működését. Ehhez számos leírást, videós bemutatót készítettünk már több nyelven, így magyarul is.

A demóprogram keretében a készülékeket bárki díjmentesen kipróbálhatja azon a helyszínen, ahol azokat a későbbiekben is használni szeretné, a megrendelt készülékeket pedig többnyire akár azonnal, raktárról tudjuk szállítani.

eChat rádió bérlési lehetőség

A vásárlás mellett bérleti konstrukciókat is bevezettünk, és segítünk abban is, ha ügyfeleink pályázati finanszírozás keretében szeretnék az Anico eChat internetalapú, digitális adóvevőkkel modernizálni kommunikációjukat.

 

Ha szeretnéd te is kipróbálni az eChat készülékeket, töltsd ki a demó igénylő űrlapot, és kollégáink felkeresnek a részletekkel kapcsolatban.

Demó igénylés